Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i Odlukom o uređenju prometa propisano je da je promet na javno - prometnim površinama dopušten svima pod jednakim uvjetima. U skladu s navedenim Zakonom i Odlukom, pristup ili korištenje javne površine ne može biti ograničen samo na određenu skupinu osoba, npr. stanare neke ulice ili zgrade, stoga se postavljanje rampe ili znaka zabrane “osim za stanare” ne može odobriti.
Zahtjev se upućuje na Sektor za promet Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost na e-mail adresu promet@zagreb.hr ili pisanim putem na adresu Odsjek za tehničku regulaciju i sigurnost prometa, Park Stara Trešnjevka 2. Molimo da na zahtjevu bude jasno naznačen telefonski broj na koji je moguće kontaktirati podnositelja zahtjeva. Nakon utvrđivanja prometno - tehničkih uvjeta na terenu te analize broja i namjene dostupnih parkirališnih mjesta na lokaciji na kojoj se traži označavanje, ukoliko se utvrdi opravdanost zahtjeva, donosi se rješenje za obilježavanje parkirališnog mjesta za opskrbu. Mjesta za ovu namjenu na javnim površinama ne obilježavaju se za podnositelja zahtjeva, odnosno određeni gospodarski subjekt, već su na raspolaganju svima koji na tom području obavljaju opskrbu robe. Dopušteno vrijeme zadržavanja na mjestu za opskrbu u pravilu se određuje na 10 do 15 minuta.
Zahtjev za obilježavanje parkirališnog mjesta za osobe s invaliditetom mogu podnijeti fizičke osobe koje posjeduju rješenje za korištenje "parkirališne karte za osobe s invaliditetom" i to samo na adresi stanovanja ukoliko na njoj postoje obilježena parkirališna mjesta. Zahtjev treba sadržavati presliku rješenja za korištenje parkirališne karte za osobe s invaliditetom (stari naziv “znak pristupačnosti”) i opis pozicije na kojoj se traži obilježavanje. Molimo da na zahtjevu bude jasno naznačen telefonski broj na koji je moguće kontaktirati podnositelja zahtjeva. Nakon analize broja i namjene raspoloživih parkirališnih mjesta na traženoj lokaciji, donosi se odluka i odgovarajuće rješenje za obilježavanje parkirališnog mjesta za ovu namjenu. Parkirališna mjesta za osobe s invaliditetom ne glase na određenu osobu ili vozilo (npr. podnositelja zahtjeva), već ih smiju koristiti svi korisnici parkirališne karte za osobe s invaliditetom ako upravljaju ili se prevoze tim vozilom.
U slučaju promjene prebivališta ili smrti korisnika Znaka pristupačnosti, sami korisnici, obitelj korisnika ili predstavnici suvlasnika stanara mogu uputiti službeni zahtjev (s potpisom i pečatom predstavnika suvlasnika stanara) za ukidanje parkirališnog mjesta za potrebe osoba s invaliditetom. Zahtjevi za obilježavanje/ukidanje parkirališnog mjesta za osobe s invaliditetom podnose se Sektoru za promet Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost na e-mail adresu: promet@zagreb.hr ili pisanim putem na adresu Odsjek za tehničku regulaciju i sigurnost prometa, Park Stara Trešnjevka 2.
Naplata parkiranja u određenoj ulici uvodi se sukladno Odluci o organizaciji i načinu naplate parkiranja. Inicijative i zahtjeve potrebno je uputiti Sektoru za promet na adresi Trg Stjepana Radića 1 ili na e-mail adresu: promet@zagreb.hr. Sektor za promet Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Grada Zagreba, prilikom planiranja područja parkirališnih zona u Gradu Zagrebu uzima u razmatranje i mišljenje nadležnih vijeća gradskih četvrti i mjesnih odbora. Isti se postupak odnosi i na druga pitanja vezana za organizaciju i naplatu parkiranja na javnim površinama te javnim garažama u Gradu Zagrebu.
Prijedlog za postavljanje stalaka za bicikle može se podnijeti pisanim putem Sektoru za promet na adresu, Trg Stjepana Radića 1 ili na email adresu: promet@zagreb.hr.
Odluku o opravdanosti i mogućnostima za postavljanje uspornika prometa donosi Sektor za promet, nastavno na analizu prometno - tehničkih uvjeta na terenu koja uključuje traženje statistike prometnih nesreća i mjerenje brzine kretanja vozila na predmetnoj lokaciji koju vodi Služba prometne policije PU zagrebačke. Prilikom donošenja odluka, odnosno prijedloga alternativnog rješenja za povećanje sigurnosti prometa na predmetnoj lokaciji, Sektor za promet upoznaje nadležna vijeća s prijedlogom rješenja. Upite o mogućnosti postavljanja uspornika prometa na određenoj lokaciji možete podnijeti Sektoru za promet putem e-mail adrese: promet@zagreb.hr ili osobno na adresu Odsjek za tehničku regulaciju i sigurnost prometa, Park Stara Trešnjevka 2.
Zahtjevi se upućuju Sektoru za promet na e-mail adresu promet@zagreb.hr ili osobno na adresu Odsjek za tehničku regulaciju i sigurnost prometa, Park Stara Trešnjevka 2.
NAPOMENA: Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama parkiranje na nogostupu je uvijek zabranjeno, ukoliko prometnim znakom ili horizontalnom signalizacijom nije naznačeno drugačije. Prema navedenom Zakonu nije potreban znak zabrane zaustavljanja i parkiranja da bi na nogostupu parkiranje bilo zabranjeno. Sankcioniranje nepropisnog zaustavljanja i parkiranja u nadležnosti je Prometnog redarstva Grada Zagreba i prometne policije PU Zagrebačke. Prijavu nepropisno parkiranih vozila možete uputiti na e-mail adresu: redarstvo@zagreb.hr. U slučaju da postupanje nadležnih službi dugoročno ne donosi rezultate, rješenje je u većini slučajeva postavljanje fizičkih zapreka - zaštitnih stupića kako bi se onemogućilo nepropisno zaustavljanje i parkiranje vozila po površinama koje za to nisu namijenjene.
15. studenoga 2023. stupio je na snagu Zakon o povlasticama u prometu, prema kojem Gradski ured za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost više nije nadležan za izdavanje parkirališne karte za osobe s invaliditetom (stari naziv „Znak pristupačnosti). Osobe s invaliditetom povlastice oslobađanja ostvaruju temeljem Nacionalne iskaznice koju izdaje Agencija za komercijalnu djelatnost proizvodno, uslužno i trgovačko d.o.o. - AKD. Prijelaznim i završnim odredbama Zakona je propisano da će se u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu Zakona donijeti provedbeni propisi. Sukladno uputi Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, iznimno, u prijelaznom razdoblju do pune implementacije novog sustava, korisnici povlastice znaka pristupačnosti koji ističe ili je istekao, moći će svoja prava i dalje dokazivati temeljem tih iskaznica, do izdavanja novih nacionalnih iskaznica od strane AKD d.o.o. Ono što je važno napomenuti je da će sve osobe s tjelesnim oštećenjem koje prema novom Zakonu o povlasticama u prometu budu upisane u Registar osoba s invaliditetom i koje ostvaruju jedno od navedenih prava, bez podnošenja zahtjeva na adresu prebivališta u RH dobiti javne isprave. Navedeno je već provjereno zaživjelo u praksi te se nadamo da će i vaša prava također biti brzo ostvarena. Sve nove informacije će se javno objavljivati na mrežnim stranicama https://mosi.akd.hr. Svoj upit možete poslati na korisnicka.podrska@akd.hr.
Zahtjev se podnosi pisanim putem Sektoru za promet Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost u pisarnici na lokaciji Trg Stjepana Radića 1 ili putem e-mail adrese: pisarnica@zagreb.hr.
Pojašnjenje za podnošenje zahtjeva nalazi se na poveznici.
Sportske i druge priredbe ili slične aktivnosti na cesti ne smiju se održavati bez odobrenja. Odobrenje izdaje rješenjem policijska uprava na čijem se području održava priredba ili obavlja aktivnost. Ako se radi održavanja priredbe ili obavljanja aktivnosti na cesti zabranjuje promet, odobrenje se izdaje rješenjem uz prethodnu suglasnost tijela nadležnog za poslove cestovnog prometa na čijem se području zabranjuje promet.
Zahtjev za prethodnu suglasnost predaje se u pisarnici na lokaciji Trg Stjepana Radića 1 ili e-mailom na pisarnica@zagreb.hr i treba sadržavati:
Za dodatne informacije u vezi snimanja reklama i filmova na cesti obratite se Zagreb film office-u, Nova Ves 18, Zagreb, tel: +3851 5561 497, mail: mia@filmzagreb.hr.
Pojašnjenje za podnošenje zahtjeva nalazi se na poveznici.
Semaforska oprema na raskrižjima, pješačkim ili pješačko-biciklističkim prijelazima postavlja se u svrhu povećanja sigurnosti u prometu i u svrhu poboljšanja odvijanja prometa. Sustav svjetlosne regulacije prometa predstavlja višu tehnološku i organizacijsku razinu kontrole i upravljanja prometom. Osim neupitnog utjecaja na sigurnost u prometu, posebice onaj segment koji se odnosi na kretanje pješaka, njime se optimalno raspoređuje vrijeme čekanja, eliminiraju konfliktne situacije te omogućava razdvajanje konfliktnih prometnih tokova.
Prijedlozi za postavljanje svjetlosne opreme u pravilu se upućuju Sektoru za promet na adresi Park Stara Trešnjevka 2 ili na e-mail adresu: promet@zagreb.hr. Sektor za promet Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Grada Zagreba, prilikom planiranja postavljanja svjetlosne opreme na raskrižju ili prijelazima, uzima u razmatranje i mišljenje nadležnih vijeća gradskih četvrti i mjesnih odbora. Nakon što se prometno-sigurnosnom analizom utvrdi da je pojedinu lokaciju potrebno opremiti sustavom svjetlosne regulacije, za istu se provodi postupak izrade odgovarajućeg prometnog elaborata, pregleda i verifikacije, kako bi se projekt realizirao.
Pješaci slobodno prelaze pješački prijelaz nakon što im se uključi zeleni signal, s tim da isti ne mora biti aktivan cijelo vrijeme prelaska pješaka preko pješačkog prijelaza.
Zeleno vrijeme za pješake ne predstavlja vrijeme u kojem je potrebno izvršiti prelazak kompletnog pješačkog prijelaza, pri čemu je vrlo važno istaknuti da je unutar zelenog vremena za pješake dozvoljeno stupiti na pješački prijelaz, a nakon uključivanja crvenog svjetla predviđeno je i zaštitno međuvrijeme u kojem pješak ima dovoljno vremena produžiti do zaštitnog pojasa - pješačkog nogostupa ili pješačkog otoka. Ponekad se, uglavnom na većim raskrižjima, dodatno stavlja i trepćuće žuto svjetlo sa siluetom pješaka u kretanju, kako bi vozači obratili posebnu pozornost na pješake koje moraju propustiti.
Napomena: Dokle god trepće žuto svjetlo traje zaštitni pojas za pješake i oni imaju pravo prelaziti pješački prijelaz iako im je upaljeno crveno svjetlo, koje u tom slučaju služi da novi pješaci ne stupaju na pješački prijelaz.
Ugradnja opreme za zvučno vođenje slijepih i slabovidnih osoba, odnosno postavljanje tzv. signalizatora na već semaforiziranim raskrižjima i pješačkim/pješačko-biciklističkim prijelazima odvija se u suradnji s Udrugom slijepih Zagreb, a sukladno njihovoj listi prioriteta, sve u svrhu postizanja dostatne razine sigurnosti njihovog kretanja na takvim lokacijama. Prijedloge možete uputiti na e-mail adresu: info@udruga-slijepih-zagreb.hr ili telefonski na broj: 01 4811 124.
Grad Zagreb razvojem novog pristupa i načina rješavanja izazova oko održive mobilnosti i dinamičkog vođenja prometnih tokova kontinuirano nadograđuje Centar za upravljanje prometom.
Centar za upravljanje prometom omogućuje središnji nadzor i upravljanje prometom putem semafora i svjetlosnim upravljačkim uređajima s pripadajućom perifernom opremom i telematičkom opremom. U samom Centru predviđeno je implementiranje video zida i integracija dionika sustava sa jasno definiranim zakonskim ovlastima i mogućnostima upravljanja prometom. Korisnici sustava su operateri Centra obučeni za rad s odgovarajućim upravljačkim softverima ali i vanjski korisnici sustava kao što su ovlašteni službenici Ministarstva unutarnjih poslova.
Operateri Centra će upravljati semaforskim sustavima, analitičkim i detekcijskim fiksnim kamerama, detektorima za brojanje pješaka i biciklista, a u planu je i testiranje softverskih analitičkih rješenja radi povećanja učinkovitosti postojeće instalirane opreme. Razvoj centra za upravljanje prometom, odnosno Inteligentnog transportnog sustava omogućit će kvalitetnije planiranje, praćenje i kontrolu sustava, pružanje korisničkih informacija, prikupljanje prometnih podataka u stvarnom vremenu. Navedeno će doprinijeti boljem informiranju korisnika o stanju u prometu i o prometnoj potražnji na prometnoj mreži.
Održavanje semaforske opreme na području Grada Zagreba u nadležnosti je Zagrebačkog Holdinga d.o.o., Podružnice Zagrebačke ceste.
Kontakt dojavnog centra Podružnice Zagrebačke ceste (dojave, primjedbe, informacije i pitanja): tel: 01 6420 858, email: dojavni.centar@zgh.hr.
Od subote 26. listopada 2024. godine, u Zagrebu su na snagu stupile promjene u sustavu javnih parkirališta s naplatom za korisnike povlaštenih parkirališnih karata (PPK). Donošenjem novih Općih uvjeta isporuke komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim parkiralištima s naplatom, kao i Zaključak o popisu ulica po zonama i blokovima, unutar parkirališnih zona, uvode se parkirališni blokovi za korisnike povlaštenih uvjeta parkiranja.
Grad Zagreb u proteklom je razdoblju pokrenuo niz mjera s ciljem uvođenja reda u parkiranje, a jedna od njih je uvođenje blokovskog parkiranja.
Sve izmjene imaju za cilj omogućiti lakše parkiranje stanarima i uvođenje reda u desetljećima zapušten sustav naplate parkiranja u Zagrebu. Glavna značajka blokovskog parkiranja je to što povlaštene parkirališne karte više neće vrijediti za cijele postojeće parkirališne zone, već za samo jedan od blokova unutar zone.
Cijene povlaštenih parkirališnih karata se neće mijenjati, a korisnici PPK plaćat će cijenu za onu zonu unutar koje se nalazi njihov parkirališni blok. Cijene su 13,30 eura za I. zonu, 5,30 eura za II. zonu i 3,30 eura za III. zonu.
Grad Zagreb imat će ukupno 23 parkirališna bloka koja će se odnositi na povlaštene parkirališne karte, dok će se ostale karte za javna parkirališta s naplatom i dalje kupovati po zonama.
Za korisnike koji će nakon 26. listopada imati važeću povlaštenu parkirališnu kartu, ona automatski prestaje vrijediti za parkirališne zone te počinje vrijediti za parkirališni blok prema njihovoj adresi boravišta/prebivališta. Do isteka valjanosti kupljene povlaštene parkirališne karte, korisnici neće trebati poduzeti nikakve dodatne korake, osim provjere u kojem bloku imaju pravo parkiranja, što mogu napraviti uvidom u objavljenu kartu te dokument Zaključka.
Korisnici će također imati mogućnost kupnje PPK za blok u kojemu imaju prebivalište ili boravište ili za susjedni blok, ukoliko se susjedni blok nalazi u istoj ili nižoj (jeftinijoj) zoni parkiranja. Korisnici pritom imaju pravo na kupnju PPK samo u jednom bloku.
Novost je da se na Borongaju uvodi V. zona naplate parkiranja (PARK&RIDE), a u cijenu parkiranja u toj zoni obuhvaćena je i cijena prijevoza ZET-ovom linijom 228: Svetice - Rebro - Svetice. Cijena karte za parking i prijevoz ZET-ovom linijom je 2,30 eura za vozača i još jednu osobu, a za svaku osobu više plaća se još po 1,00 euro.
Sve izmjene imaju za cilj omogućiti lakše parkiranje stanarima i uvođenje reda u desetljećima zapušten sustav naplate parkiranja u Zagrebu. Time se vraća prvobitni smisao povlaštenih parkirališnih karata. PPK je osmišljena kako bi građani koji stanuju unutar zone naplate i kontrole parkiranja imali povoljnije uvjete parkiranja u odnosu na one koji ne žive u tim zonama te kako bi lakše pronašli slobodna parkirališna mjesta u blizini adrese svog stanovanja.
U koji blok pripadate, možete provjeriti pregledom ove karte i Zaključka o popisu ulica po zonama i blokovima.
Pritom je potrebno naglasiti da se blokovskim parkiranjem ne ukidaju parkirališne zone, koje i dalje vrijede za komercijalne karte, nego se zone dijele na manje prostore (blokove) u kojima se korisnici PPK mogu parkirati prema povlaštenim cijenama.
Svakom korisniku PPK omogućeno je parkiranje u bloku u kojemu po prijavljenoj adresi prebivališta ili boravišta pripada, ili u susjednom bloku, ukoliko se taj blok nalazi u istoj ili nižoj zoni parkirališne naplate. Time će korisnici moći odabrati blok koji žele, ali po načelu "ili-ili", odnosno moći će kupiti kartu samo za jedan blok.
Izmjenama Općih uvjeta isporuke komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim parkiralištima s naplatom, vlasnici nekretnina, ukoliko na adresi u pojedinom bloku nemaju prijavljeno prebivalište ili boravište, više neće moći ostvarivati pravo na kupnju povlaštene parkirališne karte, a njihove aktivne PPK prestat će vrijediti s istekom valjanosti povlaštene parkirališne karte.
Također, uvođenjem blokovske promjene prestaje važiti ranije pravilo da PPK kupljene za "više zone parkiranja" vrijede i u nižoj zoni, jer one samo vrijede za jedan blok unutar pripadajuće ili odabrane zone.
Postojeće PPK počinju automatski vrijediti za pojedini parkirališni blok, a ne kao do sada, za pojedinu parkirališnu zonu. Informacijski sustav Zagrebparkinga bit će nadograđen na način da će prepoznavati blok kojemu pripada postojeći PPK, dok će ostale komercijalne karte prepoznavati na razini parkirališnih zona.
Nova pravila vrijede za sve korisnike povlaštenih uvjeta parkiranja pa tako osim za stanare, vrijede i za fizičke osobe - obrtnike te za pravne osobe, a blokovsko parkiranje jednako se odnosi na njih kao i na građane stanare.
Da, mjera ograničavanja kupnje povlaštene parkirališne karte na mjesec dana uvedena je u prijelaznom razdoblju, a od 26. listopada ponovo će biti moguće, sukladno važenju autorizacije, kupiti povlaštenu parkirališnu kartu za rok do 12 mjeseci.
Podružnica Zagrebparking u ulicama s naplatom i kontrolom parkiranja ističe ukupno oko 1.600 znakova vertikalne signalizacije. Na svim znakovima uz vidljive zone bit će navedena i informacija o pripadajućem bloku, primjerice blok 1, blok 2, blok 3. Oznake bloka odnose se samo na povlaštene uvjete parkiranja.
Povlaštena parkirališna karta vrijedi za pojedino vozilo. Ako jedan korisnik ima više vozila, nova pravila odnose se na svako pojedinačno vozilo. Odnosno, ako primjerice, korisnik ima dva vozila i jedno želi parkirati u pripadajućem bloku, a drugo u susjednom bloku, i to će biti moguće. Način zamjene dodijeljenog bloka opisan je u ovom dokumentu.
To ovisi o tome imate li na dan 26. listopada važeću parkirališnu kartu ili ne. Ako na dan 26.10.2024. godine imate važeću parkirališnu kartu sljedeća pitanja i odgovori daju detaljne upute kako će se novi sustav odnositi na vas, odnosno trebate li nešto dodatno poduzeti ili ne. Odgovori za one koji na dan 26.10.2024. godine nemaju važeću parkirališnu kartu su u nastavku.
Vaša važeća PPK nakon 26. listopada 2024. automatski počinje vrijediti samo za blok kojemu pripadate po prijavljenoj adresi prebivališta/boravišta. Ukoliko želite zadržati PPK i nastaviti se koristiti njome u dodjeljenom bloku, do datuma isteka važeće PPK, nećete trebati poduzimati nikakve dodatne radnje, s obzirom da će vaš sustav automatski prepoznati kao korisnika pripadajućeg parkirališnog bloka.
Ujedno, to znači i da za parkiranje izvan dodjeljenog bloka, na drugim javnim parkiralištima s naplatom, trebate kupiti odgovarajuću komercijalnu kartu parkiranja.
Više informacija o cijenama i vrstama parkirališnih karata dostupno je ovdje.
Pri tome se cijene PPK, kao i ostale cijene komercijalnih karata, nisu mijenjale.
Svakom korisniku omogućeno je parkiranje u bloku u kojemu po prijavljenoj adresi prebivališta ili boravišta pripada, ili u susjednom bloku, ukoliko se taj blok nalazi u istoj ili nižoj zoni parkirališne naplate. Važenje vaše PPK automatski je prebačeno na blok kojem pripadate po prijavljenoj adresi stanovanja.
Za aktivaciju važenja vaše PPK na susjedni blok, potrebno je podnijeti zahtjev za poništenje izdane povlaštene parkirališne karte, pri čemu će podružnica Zagrebparking vratiti razmjerni neiskorišteni dio prethodno kupljene karte, a korisniku će biti vraćen iznos sukladno neiskorištenom trajanju kupljene PPK.
Potom, potrebno je proći novu autorizaciju (postupak dokazivanja prava na korištenje PPK) te prilikom autorizacije odabrati ponuđeni susjedni blok. Podnošenje zahtjeva, kao i ponovne autorizacije u kojoj će korisnicima biti ponuđen i susjedni blok, moguće je tek od 26.10. i to na sljedeće načine:
- na blagajni Centra za korisnike u Ulici grada Vukovara 41
- na ePK portalu
- korisnik može poslati zahtjev za izradom/obnovom autorizacije putem maila na infozgp@zgh.hr (ovaj način podnošenja zahtjeva moguć je ukoliko su osnovni podaci o prebivalištu/boravištu ili vlasništvu vozila isti kao prilikom posljednje provedene autorizacije)
Pri tome, korisnik je prilikom svake autorizacije dužan ostaviti dokumentaciju kojom dokazuje svoje mjesto prebivališta/boravišta, koje je osnova korištenja povlaštenih uvjeta parkiranja.
Ukoliko nakon ovih promjena više ne želite koristiti svoju PPK, možete zatražiti poništenje važenja PPK uz povrat neiskorištenog dijela kupljene karte. Potrebno je podnijeti zahtjev za poništenje izdane parkirališne karte, što će biti moguće napraviti od 26. listopada 2024. godine na blagajni Centra za korisnike u Ulici grada Vukovara 41 ili putem emaila na infozgp@zgh.hr, pri čemu je potrebno naglasiti broj računa na koji će se sredstva isplatiti.
Povlaštena parkirališna karta vrijedi za pojedino vozilo. Ako jedan korisnik ima više dozvola, nova pravila odnose se na svako pojedinačno vozilo. Odnosno, ako primjerice, korisnik ima dva vozila i jedno želi parkirati u pripadajućem bloku, a drugo u susjednom bloku, i to će biti moguće. Način zamjene dodijeljenog bloka već je opisan (pogledati tekst gore).
Za korisnike PPK koje su izdane prije 26. listopada te su nakon blokovskih promjena i dalje važeće, moguće su dvije situacije.
Ako je PPK ranije izdana za I. zonu, a novim modelom parkiranja njegov blok je postao niža i cjenovno povoljnija zona, može zatražiti povrat neiskorištenog dijela kupljene karte. Pritom je potrebno popuniti Zahtjev za poništenje izdane parkirališne karte, koji će se moći podnijeti od 26. listopada 2024. godine.
U obrnutom slučaju, kada korisnik ima kupljenu povlaštenu parkirališnu kartu za primjerice žutu zonu, a prema novom modelu naplate njegov blok pripada u višu, crvenu zonu, on neće trebati nadoplatiti povlaštenu parkirališnu kartu za višu zonu sve dok mu traje valjanost povlaštene parkirališne karte koju već ima.
Svi korisnici koji na dan 26.10.2024. nemaju važeću PPK, ali na nju ostvaruju pravo, trebat će autorizirati svoje pravo na korištenje povlaštenih uvjeta parkiranja.
Kod autorizacije će korisnicima biti ponuđena mogućnost odabira korištenja PPK u jednom od dva ili više ponuđenih blokova: u bloku kojem pripadaju prema mjestu prijavljenog prebivališta/boravišta ili u susjednom/nim bloku/ovima ako je taj blok (ili blokovi) u istoj ili nižoj zoni naplate.
Korisnici će od 26.10. moći autorizirati svoje pravo na korištenje PPK:
- na blagajni Centra za korisnike u Ulici grada Vukovara 41
- na ePK portalu
Pri tome, korisnik je prilikom autorizacije, koja će mu potom vrijediti godinu dana, dužan ostaviti dokumentaciju kojom dokazuje svoje mjesto prebivališta/boravišta, koje je osnova korištenja povlaštenih uvjeta parkiranja, te prometnu dozvolu, odnosno podatke o vozilu.
Korisnici će sa svojom izdanom PPK moći parkirati samo unutar odabranog bloka, pri čemu će tek od 26. listopada 2024. godine moći odabrati susjedni blok. Na drugim javnim parkiralištima s naplatom, trebaju kupiti željenu komercijalnu kartu.
Više informacija o cijenama i vrstama parkirališnih karata.
Održavanje prometne signalizacije i opreme na području Grada Zagreba u nadležnosti je Zagrebačkog holdinga - Podružnice Zagrebačke ceste. Kontakt dojavnog centra Zagrebačkih cesta za dojave, primjedbe, informacije i pitanja je sljedeći:
Tel: 01 6420 858, e-mail: dojavni.centar@zgh.hr.
Održavanje dječjih igrališta u nadležnosti je Zagrebačkog holdinga d.o.o. - Podružnice Zrinjevac. Sve uočene nepravilnosti, dojave, primjedbe i pitanja možete uputiti na e-mail adresu: uprava.zrinjevac@zgh.hr.
Održavanje gradskih parkova, travnjaka i drvoreda u nadležnosti je Zagrebačkog holdinga d.o.o. - Podružnice Zrinjevac. Sve prijave, primjedbe i pitanja možete uputiti na e-mail adresu: uprava.zrinjevac@zgh.hr.
Površine se kose po Operativnom planu Zagrebačkog holdinga d.o.o. - Podružnice Zrinjevac. Operativni plan razlikuje se po sezoni (sezona lišća, sezona košnje), kao i po utjecaju vremena (kiša, suša). I. kategorija travnjaka (površine u centru grada) kose se dva puta mjesečno. II. kategorija travnjaka kosi se jednom mjesečno, dok se korovišta kose tri do četiri puta godišnje.
Poslove gospodarenja otpadom - sakupljanje, prijevoz otpada, pražnjenje košarica za otpatke, čišćenje i pranje javno-prometnih površina obavlja Zagrebački holding d.o.o. - Podružnica Čistoća. Sve nepravilnosti, primjedbe i pitanja možete uputiti na e- mail adrese: cistoca.uredvoditelja@zgh.hr ili cistoca@zgh.hr.
Gradnja i sanacija vodoopskrbnog i kanalizacijskog sustava, kao i svih objekata vodoopskrbe i odvodnje u nadležnosti je Zagrebačkog holdinga - Vodoopskrbe i odvodnje d.o.o. Sve uočene nepravilnosti, dojave, primjedbe i pitanja možete uputiti na e-mail adresu: vio.sektor.odvodnje@zgh.hr.
Ulice se čiste po Programu čišćenja i pranja Grada Zagreba. Prioritetne površine su one oko centra grada, glavne prometnice i ostale površine gdje je veći protok ljudi. U pravilu čišćenje i pranje ulica odvija se jednom tjedno po rasporedu. Za više informacija upit poslati na Zagrebački holding d.o.o. - Podružnici Čistoća na e-mail adresu: cistoca.uredvoditelja@zgh.hr.
Redovito i izvanredno održavanje cesta na području Grada Zagreba u nadležnosti je Zagrebačkog holdinga d.o.o. - Podružnice Zagrebačke ceste. Sve dojave, primjedbe i pitanja upućuju se na e-mail adresu: zagrebačke.ceste@zgh.hr.
Zahtjev sa svom potrebnom dokumentacijom građani fizički podnose na adresi Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, Ulica kneza Branimira 71b ili putem e-mail adrese: zastitacesta@zagreb.hr. Zahtjev možete preuzeti OVDJE.
Zahtjev sa svom potrebnom dokumentacijom građani fizički podnose na adresi Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, Ulica kneza Branimira 71b ili putem e-mail adrese: zastitacesta@zagreb.hr. Zahtjev možete preuzeti OVDJE.
Zahtjev sa svom potrebnom dokumentacijom građani fizički podnose na adresi Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, Ulica kneza Branimira 71b ili putem e-mail adrese: zastita.ceste@zagreb.hr. Zahtjev možete preuzeti OVDJE.
Zahtjev sa svom potrebnom dokumentacijom građani fizički podnose na adresi Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, Ulica kneza Branimira 71b ili putem e-mail adrese: kolni.prikljucak@zagreb.hr. Zahtjev ispuniti OVDJE.
Mjesna samouprava obuhvaća institucionalne oblike i postupke putem kojih građani Grada Zagreba sudjeluju u odlučivanju o poslovima koji neposredno i svakodnevno utječu na njihov život i rad u užim lokalnim zajednicama, a naročito o pitanjima povećanja komunalnog standarda i uređivanja javnih površina. Oblici mjesne samouprave u Gradu Zagrebu su gradske četvrti i mjesni odbori. U Gradu Zagrebu osnovano je 17 gradskih četvrti i 218 mjesnih odbora.
Planove i realizaciju svih komunalnih aktivnosti možete pratiti na internet stranici Grada Zagreba, klikom na poveznicu.
Za sva pitanja i prijedloge građani se mogu obratiti vijeću gradske četvrti ili vijeću mjesnog odbora putem elektroničke pošte ili telefona. Također, za sva pitanja građanima su na raspolaganju i područni odsjeci Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost. Svi kontakt podaci dostupni su na web stranici Grada Zagreba.
Građani imaju pravo prisustvovati sjednicama vijeća uz pismenu najavu najkasnije tri dana prije održavanja sjednice Vijeća Gradske četvrti, odnosno jedan dan prije održavanja sjednice Vijeća Mjesnog odbora. Pismenu najavu je moguće dostaviti osobno ili putem elektroničke pošte područnom odsjeku nadležnom za rad vijeća čijoj sjednici se želi prisustvovati, pri čemu će se vodit računa o redoslijedu prijavljivanja. Kontakti područnih odsjeka mogu se pronaći na LINKU.
Poslovnikom o radu vijeća propisano je da predsjednik vijeća može ograničiti broj građana koji prisustvuju sjednici zbog prostornih uvjeta i održavanja reda na sjednici.
Sjednice Vijeća tonski snima Gradski ured za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost. Tonske snimke sjednica Vijeća čuvaju se u sjedištu Gradske četvrti.
Za svaki dodatni oblik snimanja potrebna je suglasnost prisutnih.
Rad vijeća možete pratiti na internet stranici Grada Zagreba, klikom na poveznicu.
Sve potrebne informacije možete pronaći na internet stranici Grada Zagreba, klikom na poveznicu.
U Gradu Zagrebu trenutno postoji oko 200 prostora mjesne samouprave. Za povremeno i jednokratno korištenje prostora zahtjev se podnosi Gradskom uredu za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, u sjedištu nadležnog mjesnog odbora ili gradske četvrti, a o istom odlučuje nadležno vijeće mjesnog odbora. Gradski ured za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost na temelju akta vijeća mjesnog odbora izdaje odobrenje kojim se utvrđuje vrijeme, uvjeti i način korištenja prostora. Korištenje se odobrava na vremensko razdoblje najduže do jedne godine. Prostori se neprofitnim udrugama dodjeljuju na povremeno korištenje (nekoliko sati tjedno) bez naknade. Korisnici koji djelatnost obavljaju s naplatom, odnosno ostvaruju dobit plaćaju naknadu za korištenje. Naknada za povremeno i jednokratno korištenje prostora određuje se ovisno o zoni u kojoj se prostor nalazi. Visinu naknade možete provjeriti OVDJE.
Statutom Grada Zagreba propisane su nadležnosti vijeća gradske četvrti. Najvažnija nadležnost Vijeća gradske četvrti je donošenje plana komunalnih aktivnosti kojim se povećava komunalni standard gradske četvrti, kao i donošenje plana potreba za aktivnostima, programima i projektima unapređenja kvalitete života građana pod kojim se podrazumijeva iniciranje, organiziranje i provođenje društvenih, kulturnih zabavnih, sportskih i sličnih aktivnosti, programa i projekata.
Vijeće gradske četvrti donosi:
Statutom Grada Zagreba propisane su nadležnosti vijeća mjesnog odbora. Najvažnija nadležnost Vijeća mjesnog odbora je donošenje plana malih komunalnih akcija koji je sastavni dio plana komunalnih aktivnosti gradske četvrti, a kojim se osiguravaju sredstva za uređivanje javnoprometnih površina.
Osim plana malih komunalnih akcija, vijeća mjesnih odbora donose:
Vijeća gradskih četvrti samostalno donose planove komunalnih aktivnosti i određuju koje će akcije/projekte financirati, sukladno propisima i sredstvima na raspolaganju. Usmjerena su na veći broj akcija manje i srednje vrijednosti, ali nije rijetkost da financiraju i projekte veće vrijednosti (više od 130.000 EUR).
Odluka o naknadi predsjednicima, potpredsjednicima i članovima vijeća gradskih četvrti i vijeća mjesnih odbora propisuje da predsjednici, potpredsjednici i članovi vijeća gradskih četvrti i vijeća mjesnih odbora imaju pravo na mjesečnu naknadu, i to u sljedećim iznosima:
Mjesna samouprava se u potpunosti financira iz Proračuna Grada Zagreba te nema samostalni izvor prihoda. Čini najmanje 18% Proračuna (umanjenih za rashode za zaposlene, izdatke za otplatu kredita, obveze za zakupnine i najamnine te pomoći). Sredstva se osiguravaju za programe održavanja komunalne infrastrukture na područjima gradskih četvrti, planove komunalnih aktivnosti, planove malih komunalnih akcija, planove potreba za aktivnostima, programima i projektima unapređenja kvalitete života građana gradskih četvrti i mjesnih odbora te za naknade članovima vijeća.
Vijeća svake godine zaprimaju prijedloge građana, udruga i ustanova sa svog područja. Često su ti prijedlozi 2-3 puta skuplji od raspoloživih sredstava te su vijeća primorana reducirati broj prijedloga koje mogu uvrstiti u plan. Prilikom uvrštenja prijedloga razmatra se njihova mogućnost realizacije, vidljivost, ravnomjerna raspoređenost na cijelom području gradske četvrti i drugi relevantni kriteriji. Ukoliko su riješena imovinsko-pravna i tehnička pitanja, te je akcija financijski provediva, moguće je da se prijedlog realizira iste godine. Ukoliko izostaje neki od navedenih preduvjeta ili vijeće te godine prioritizira druge akcije, moguće je da je potrebno pričekati godinu ili dvije.
U procesu participativnog budžetiranja građani imaju izravan utjecaj na odlučivanje o trošenju dijela javnih sredstava dodijeljenih gradskim proračunom, na način da identificiraju izazove u svojim kvartovima, predlažu projektna rješenja te kroz proces glasovanja sudjeluju u odabiru projekata koji će se financirati.
Sve informacije o procesu participativnog budžetiranja možete pronaći na poveznici: https://eparticipativno.zagreb.hr/.
Član civilne zaštite može postati osoba s prebivalištem na području grada Zagreba koja je starija od 18, a mlađa od 65 godina. Svi zainteresirani mogu se javiti na mail adresu civilna.zastita@zagreb.hr. Službena stranica Grada Zagreba/civilne zaštite dostupna je na poveznici.
Pripadnici civilne zaštite ostvaruju pravo na naknadu sukladno Uredbi o načinima i uvjetima za ostvarivanje materijalnih prava mobiliziranih pripadnika postrojbi civilne zaštite za vrijeme sudjelovanja u aktivnostima u sustavu civilne zaštite.
U trenutku kada se nesreća ili nezgoda dogodi, važno je znati koga i kada zvati, što učiniti prvo i na što sve treba misliti. Imajte na umu da je vaša sigurnost i sigurnost ljudi uvijek na prvom mjestu, ostanite pribrani, procijenite situaciju i mislite unaprijed. Nazovite 112 i smireno im recite što se dogodilo, gdje se dogodilo, kada se dogodilo, koliko je unesrećenih, kakvu pomoć trebate i tko zove. Operater koji zaprimi vaš poziv, žurno će obavijestiti nadležne hitne službe koje će vam pružiti pomoć i poduzeti potrebne zaštitne mjere.
Informacije o skloništima u Gradu Zagrebu možete pronaći na sljedećoj poveznici.
U slučaju požara prvo se evakuirajte iz zgrade, ukoliko ne možete pobjeći, zatvorite vrata sobe u kojoj se nalazite i nazovite vatrogasce na broj 193 ili 112. Nikada ne pokušavajte gasiti veliki požar sami. Obavezno upozorite susjede na požar.
Prije korištenja pročitajte upute na aparatu, usmjerite mlaz na bazu plamena, gasite požar sa sigurne udaljenosti i pri tome osigurajte da se ne ugrožava zdravlje i sigurnost ljudi u blizini, kao i vaše zdravlje i sigurnost, koristite vatrogasni aparat samo za gašenje malih požara.
Redovito čistite dimnjake i ventilacijske kanale, nikada ne ostavljajte zapaljive predmete u blizini izvora topline, imajte ispravan aparat za početno gašenje požara u svom domu, te educirajte djecu o opasnostima od požara i pravilnom ponašanju u slučaju požara.
Provođenje mjera zaštite od požara obveza je suvlasnika zgrade utvrđena odredbama Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, te su isti dužni u okviru godišnjeg plana i programa planirati i osigurati potrebna sredstva iz sredstava zajedničke pričuve za tu namjenu, a svi stanari su dužni pridržavati se protupožarnih propisa u zgradi.
Više informacija o zaštiti od požara možete pronaći na web stranici Hrvatske vatrogasne zajednice, u vatrogasnoj postaji i/ili dobrovoljnom vatrogasnom društvu, na web stranici Javne vatrogasne postrojbe Grada Zagrebai na web stranici Vatrogasne zajednice Grada Zagreba.
Odlukom o mjerama zaštite od požara na otvorenom prostoru na području Grada Zagreba propisano je što se smije, a što nikako ne smije spaljivati tokom godine i kako to građani mogu obavljati na siguran način bez ugrožavanja imovine, okoliša i ljudskih života.
U razdoblju od 1. lipnja do 30. rujna, te u razdobljima kada je na području Grada Zagreba proglašena velika i vrlo velika opasnost od požara na otvorenom prostoru zabranjeno je spaljivanje, paljenje i loženje vatre na svim otvorenim prostorima.
Iznimno, u tom razdoblju, na pisani zahtjev pravne ili fizičke osobe Javna vatrogasna postrojba Grada Zagreba može odobriti loženje vatre na otvorenom prostoru, uz uvjet organiziranja vatrogasnog dežurstva i poduzimanja preventivnih mjera zaštite od požara. (postupak predaje zahtjeva vidjeti OVDJE).
U razdoblju od 1. listopada do 31. svibnja pravne i fizičke osobe mogu obavljati loženje vatre na otvorenom prostoru, uz uvjet da o tome neposredno prije namjere loženja obavijeste Javnu vatrogasnu postrojbu Grada Zagreba telefonom na broj 193 kako bi dobili potrebne upute. Podsjećamo naše sugrađane da je tijekom cijele godine zabranjeno spaljivanje, paljenje i loženje vatre u okolici elektroenergetskih objekata, ispod trasa elektroenergetskih vodova, uz javne ceste i željezničke pravce. Zabranjeno je spaljivanje predmeta od gume, plastike, kože, prerađevina od ulja, maziva i drugih anorganskih tvari koje na bilo koji način mogu utjecati na onečišćenje okoliša. Također, spaljivanje, paljenje i loženje vatre na otvorenim prostorima zabranjeno je nedjeljom i u dane državnih blagdana, a za nepridržavanje odredbi iz Odluke propisane su novčane kazne u iznosu od 65,00 do 600,00 EUR. Odluku možete pogledati OVDJE.
Potrebne informacije možete pronaći na sljedećoj poveznici.
Grad Zagreb je u završnoj fazi izrade Strategije urbane sigurnosti Grada Zagreba za vremenski period 2024.-2030. Strategija je napravljena u svrhu unapređivanja objedinjenog pristupa području urbane sigurnosti s ciljem da se svaki pojedinac u gradu Zagrebu osjeća sigurno.
Urbana sigurnost je mjera u kojoj stanovnici grada mogu živjeti, raditi i sudjelovati u gradskom životu bez straha od tjelesnih ozljeda ili zastrašivanja. Jedno je od glavnih područja djelovanja gradova s ciljem osiguravanja svih potrebnih uvjeta za siguran život i uravnotežen razvoj, te izgradnju otpornosti i pripravnosti na suvremene rizike. Urbana sigurnost otkriva visok stupanj konsenzusa ističući postojanost intervencija socijalne politike usmjerene na uzroke kriminala i nesigurnosti te na ulogu gradova koji djeluju kao uporište socijalnih problema.
Vijeće za prevenciju Grada Zagreba je tijelo uspostavljeno u svrhu koordinacije aktivnosti svih društvenih subjekata na postizanju što većeg stupnja sigurnosti, zaštite ljudi i imovine te kvalitete življenja na području Grada Zagreba. Predsjednik je gradonačelnik Grada Zagreba, a zamjenik načelnik Policijske uprave zagrebačke. Ostale članove čine pročelnici Gradskih ureda, predstavnici gradskih službi te predstavnici relevantnih institucija.
Nadoknadu štete uzrokovanu ozljedama na javnim površinama, odnosno štetom na imovini, građani mogu prijaviti pisanim putem podnošenjem zahtjeva u pisarnicu na adresi Trg Stjepana Radića 1.